2014-06-28 06:43 Varumärkesblogg

Sommarlov och sommarjobb

Det kommer nya läsare varje dag och jag är så tacksam för att du finns. Jag hoppas du gillat blogginläggen och att du kommer att ha nytta av dem. Jag fick en fråga från en läsare vid min förra föreläsning. Hon undrade vad 5V till 5P stod för, en mycket relevant fråga eftersom varje nyhetsbrev är en lösryckt pusselbit ur helheten.

5V till 5P Affärsplanen som bygger varumärket
5V är roten till ditt varumärke och affärsplan. #1V Visionen, #2V Vad ditt företag erbjuder, #3V Vem du vänder dig till, #4V Varför kunderna ska välja ditt företag och företagets #5V Värderingar.

5P är grenverket som möter kunden. Din verktygslåda i att göra kunden överraskat nöjd. Promotion (marknadsföring och försäljning), Produkt/tjänst, Plats, Pris, Personer. Läs gärna mer på www.piaannderson.se/affärsplan

Min ambition med bloggen och med nyhetsbrevet är att ge dig inspiration genom 5V till 5P och bidra till att ditt varumärke blir tydligare och starkare. Fram tills idag har vi tagit oss igenom #1V, #2V, #3V och har precis påbörjat #4V. Fortsättning följer efter sommarlovet.

För dig som är ny läsare finns det mycket att läsa i Bloggarkivet. Härlig sommarläsning:-).

Bygg ditt varumärke själv. Ingen annan kan göra det åt dig
Jag kommer att jobba hårt i sommar för att kunna lansera Workshopsboken och Webbkursen ”Bygg ditt varumärke själv. Ingen annan kan göra det åt dig”. Webbkursen och Workshopsboken är för dig som gillar att göra-helt-själv och klarar dig utan stöd. Du kommer under 5 halvdagar guidas genom föreläsningar och övningar för att hitta dina stora pusselbitar 5V, som du sedan får hjälp att tratta ned till några enkla slutsatser som svarar på: Vad du erbjuder, till Vem och Varför de ska välja ditt företag, samt formulera din Vision och Värderingar.

Utbildningen 5V till 5P: Affärsplanen som bygger varumärket
Utbildningen är för dig som vill satsa extra på ditt företag, för dig som verkligen har bestämt dig och vet att du behöver investera i marknadsföring och försäljning. Men vilket är ditt budskap och vem är din målgrupp? Vad är det du erbjuder, till vem och varför ska de välja ditt företag? Vilken är din vision och vilka är dina värderingar. Och hur ser dina strategier, mål och handlingsplan ut? Den går nu i oktober, den 8, 9 och 17. www.piaanderson.se/utbildning

Sommarlov och sommarjobb
Nu tar jag ledigt från bloggandet  och nyhetsbreven för att sommarjobba. Ha en superhärlig sommar så hörs vi snart igen.
/Pia

comments powered by Disqus