2014-03-26 17:40 Värderingar, Promotion, Vem, Varumärkesblogg

#3V Dina kunder är dina bästa säljare

Vi har olika förväntansnivåer på olika branscher. Vissa branscher överraskar genom att de levererar i tid och tar betalt enligt överenskommelse.  Andra branscher överraskar med en sådan enkel gest som att de tar av sig skorna innanför dörren.

I andra branscher krävs det betydligt mycket mer.

Kundens förväntan
Förutsättningarna för att göra en kund överraskat nöjd utgår från de förväntningar kunden har på branschen i allmänhet och företaget i synnerhet. Förväntningarna beror på vad som utlovats.

Du behöver vara noga med vad du lovar i din marknadsföring och försäljning. För där startar kundens förväntan på ditt företag och där startar dina möjligheter att överraska kunden.
I mötet med kunden och hela vägen genom leveransen, till användandet av produkten och tjänsten, har du möjlighet att göra dem till överraskat nöjda kunder och till dina bästa säljare.

comments powered by Disqus