2014-05-07 07:03 Vad, Varumärkesblogg

#2V Din affärsidé. Din positionering.

Med vilken rubrik positionerar du ditt företag?
Hur tycker du det är att presentera ditt företag för vänner och kunder? Det är oftast enklast att berätta vad företaget heter, vad du själv gör och vilken titel du har.

Somliga berättar vad de jobbar med, andra berättar hur företaget är organiserat och vissa slutar aldrig att berätta för de vill ha med alla detaljer.

Syftet med presentationen av ditt företag är att marknadsföra och stärka varumärket. Jag tycker det underlättar att ha en kort presentation som sammanfattar det företaget erbjuder. Svaret på dina kunders problem och behov. Säg det på ett intressant, kort och slagkraftigt sätt, som väcker en nyfikenhet hos mottagaren, en nyfikenhet som gör att mottagaren vill veta mer om ditt företag.

Utmaningen för dig är att hitta en övergripande rubrik som skapar nyfikenhet. En rubrik som berättar vad kunderna kan köpa av dig som löser deras problem, intressen och behov.

I följande blogginlägg kommer jag att berätta hur du kan hitta vad ditt företag erbjuder. Svaret på vad, är första pusselbiten i affärsidén och grunden till din positionering.

comments powered by Disqus