2014-02-20 18:36 5V till 5P, Varumärkesblogg

#5V till 5P Ett Bonsaiträd eller ett träd i skogen

Precis som ett varumärke formas en Bonsai av odlaren. De stora bonsaikonstnärerna gör oftast som alla andra stora konstnärer, de bryter reglerna och formar sina träd efter eget estetiskt sinne och kan se den inneboende potentialen hos varje träd. Tillväxten styrs med rötterna. Procentuellt sett måste lika stor del av kronan som rötterna beskäras vid samma tillfälle. Alla bonsaier måste vattnas och gödslas omsorgsfullt.

Gör-det-själv-modellen 5V till 5P grunden till all affärsutveckling som bygger varumärket

5V är roten
• Visionen
• Vad kan kunderna köpa
• Vem är drömkunden
• Varför ska kunderna välja ditt företag.
• Värderingar, ytterligare en anledning till att bli vald

5P är grenverket
5P är dina verktyg till att påverka kundens upplevelse av ditt företag. 5P strategier står för vad:
• Personalen-
• Produkterna-
• Platsen-
• Priset-
• Promotion- (marknadsföring och försäljning)
ska kännetecknas av för att du ska nå din vision med företaget.

Bygg ditt varumärke själv. Ingen annan kan göra det åt dig
Du kan mycket mer än du tror, du behöver bara någon som ställer rätt frågor till dig. Någon som hjälper dig att sortera din kunskap och erfarenhet. Och det är precis vad 5V till 5P gör åt dig.

Registrera dig här så får du tips och övningar från modellen 5V till 5P direkt i din e-post.

comments powered by Disqus