2014-04-16 17:03 Vem

#3V Våga välja drömkunder

- Nej, men det går ju inte. Jag har inte råd att tacka nej till kunder.

Att tacka nej kan vara otäckt, men det handlar inte om att välja bort eller tacka nej till något, utan bara om att välja rätt för att det ska bli KUL (kul, utvecklande och lönsamt).

Om  du redan investerar tid och pengar i marknadsföring och försäljning kan du passa på att ge dig själv möjligheten att hitta rätt typ av kunder så du inte sprider marknadsförings- och försäljningsresurser ineffektivt.

När du utövar prickskytte och siktar på en tydlig målgrupp hör och ser även andra potentiella kunder budskapet och blir intresserade. Då är det bara att tacka ja och ta emot. När du siktar rätt med ditt säljande budskap som stämmer med dina drömkunders behov, kommer kunderna till dig av rätt anledning och på det viset utnyttjar du din egen tid och dina marknadsföringsresurser bättre.

Vem är det du siktar på?

comments powered by Disqus