2014-02-27 19:00 Vision, Varumärkesblogg

#1V Våga dröm och hitta din vision

Frågorna om framtiden kommer att följa dig, år efter år ända tills du hittar svaret, visionen.

Frågorna kommer säkert både från dig själv, familjen, nära vänner och andra. Vad omsätter du nu och vilken vinst ser du framför dig? Hur många anställda kommer ni att vara om tio år? Hur många kontor kommer ni ha i Sverige och världen?

Vad vill du åstadkomma med ditt företag?

Framgång kan mätas på många olika sätt
Alla frågor är relevanta och alla svar från dig är sanna. Det gäller bara att hitta de riktiga svaren hos dig själv som skapar ett gott tillstånd i din kropp. Visionen ska leda till ett gott känslomässigt tillstånd hos dig. Vi har alla olika drivkrafter och alla delar inte drivkraften om att skapa ett imperium som ger stor vinst. För många handlar det om helt andra drivkrafter och behov, som i sin tur kan leda till stora vinster.

Kom ihåg att framgång kan mätas på många olika sätt.

Att våga drömma
När jag var liten drömde jag inte bara om att bli fotbollsproffs, utan även om att bli Sveriges första kvinnliga motorcykelpolis och astronom. Det kan tyckas vara sinsemellan väldigt olika drömmar som inte hänger ihop. Men när jag idag tänker på de här drömmarna och funderar på vad de skulle leda till för mig, blir allt betydligt klarare.

Drömmen om att bli fotbollsproffs skulle ge mig ett tillstånd av gemenskap, att få ge bort fina passningar, göra mål tillsammans, spelglädje och kamratskap. Att bli Sveriges första motorcykelpolis skulle leda till att jag kunde gå min egen väg, vara modig och äventyrslysten. Astronomyrket skulle leda till att jag kunde få klura, lösa problem, forska fram nya lösningar och vara mer reflekterande.

Idag är det samma drivkrafter som är viktiga för mig. Jag har bara förpackat om målbilderna och visionen.

Våga dröm och hitta din vision
Barn drömmer och fantiserar om framtiden. Om du tänker tillbaks, kan du då komma ihåg dina barndomsdrömmar. Kan du försöka komma ihåg känslan du hade i drömmen, tillståndet du skulle få då drömmen gick i uppfyllelse?

Om du vill hitta en företagsvision som kittlar dina sinnen så handlar det om att våga drömma.

Det vore roligt om du har lust att dela med dig av dina barndomsdrömmar i kommentarsfältet.

comments powered by Disqus