Varumärkesledare och affärsfilosof

Nischad på hållbar affärsutveckling

I mötet mellan de globala målen och företagets vision infinner sig passionen och nya affärskoncept, när kunder och medarbetare förväntar sig att företagen är med och bidrar till en bättre värld – idag, imorgon och i framtiden.

Pia Anderson är varumärkesstrategen som tog steget vidare från reklam till employee-branding och vidare till hållbar affärsutveckling. Med erfarenhet från hur man bygger varumärket genom löften i reklambranschen, till hur man bygger varumärket inifrån tillsammans med alla medarbetare, ledningsgrupp och ägare, integrerar hon idag hållbarhet som en självklar del i affärsplanen som bygger varumärket. Pia talar om företagens framtida existensberättigande i en värld där kunderna röstar med hjärtat och inte bara med plånboken.

Fokus i Pias föreläsningar ligger på att visa varför hållbarhet och de globala målen är vår tids största möjlighet för att hitta helt nya affärsmodeller och koncept. Pia visar dessutom genom konkreta exempel och vetenskapliga studier varför det är mer lönsamt att integrera hållbarhet in i kärnverksamheten än att driva hållbarhet som ett sidoprojekt.

Pia har ett brinnande engagemang för hållbar affärsutveckling i både stora och små företag. När publiken lämnar Pias föreläsning gör de det med nyvunnen energi, inspiration och kunskap om hur man jobbar med hållbar affärsutveckling i 10 steg med modellen 5Vtill5P. Med en önskan om att vara med och bidra till de globala målen.

5V: Vision, Vem, Vad, Varför och Värderingar
5P: Promotion, Plats, Produkt/tjänst, Pris, Personer.

Kontakta Pia Anderson på 0708 830792 eller maila pia@piaanderson.se Pia finns även med på Sveriges Talare och på Talarforum

Några ord från publiken

UIC Uppsala och Stockholm (världens fjärde bästa företagsinkubator) ger Pia betyget 9 av 10. Deltagarna sa bland annat: "Väldigt viktigt budskap att bygga sitt företag utifrån de globala målen som påverkar hela samhället. Mer hållbart samhälle behövs och är viktigt för framtida generationer". "Bra talare, nya och intressanta infallsvinklar". "Väldigt inspirerande föreläsare med bra erfarenhet och relevant bakgrund". "Nya och intressanta infallsvinklar". "Skulle gärna höra mer av henne".

Kreanova i Skellefteå: 70% gav Pia 5/5 i betyg. "Nya insikter för mig och hon var lite lättsammare att ta till sig än andra som föreläser om varumärkesbyggande."
"Tar framförallt med mig de kloka orden att Lära känna kunden."

Nyföretagarcentrum Sverigeturné: "Jag minns Pias varma framtoning och fina kontakt med publiken. Hon var mycket inspirarande genom sitt konkreta sätt."  "Pia är tydlig och konkret. Intressant att lyssna på. Och engagerande med sina egna erfarenhetsexempel.  Man vill veta mera!"

"Jag känner att jag är på rätt väg, men behöver tydliggöra min vision och jag sticker ut. Pia är en kvinna jag kan spegla mig i och identifiera mig med. Det känns sant och inte så krångligt och tekniskt. Det berör oss, inifrån och ut."

"Pia pratar om det jag själv tycker är så viktigt. Att man börjar inifrån och sätter roten. Hon sätter ord på det jag tänker på. Vilken är min vision? Vem vänder jag mig till? Och varför? Vad fyller jag det med och alla strategier. Konkret, enkelt, allt hör ihop."

Om Pia

Pia äger och driver sedan 2014 företaget 5Vtill5P med en vision om att det är företagarna som sett till att vi nått de globala målen. Hon har tidigare jobbat på reklambyrå (Hera, Merk, Zellout) och byggt varumärken i form av budskap och löften. Hon har jobbat med att bygga varumärket inifrån, det vill säga ur ett HR perspektiv, med alla medarbetare, till att idag processleda hela företaget, med alla medarbetare, i affärsplanen som bygger varumärket. I dag driver Pia Anderson ett stadigt växande företag med olika former av utbildningar och är djupt engagerad i varumärkesfrågor och hållbar affärsutveckling kopplat till de globala målen 2030. Hon har givit ut två böcker "Bygg ditt varumärke själv" och "Bygg det goda varumärket".

Pia har erfarenhet från stora och små företag, koncerner och ägarledda bolag, konsument, B2B och en rad olika branscher. NCC och Bjerking i byggbranschen. Brio leksaker och CCS hudvårdsprodukter. PCG Solutions, Cajsa´s Kök, Widerlöv&Co, KTH Näringslivssamverkan och Uppsala Universitets Campus 1477.