2014-04-22 17:15 Vem, Varumärkesblogg

#3V K för KUL

Det är inte ovanligt att trassliga kunder tar 80 % av arbetstiden. Det är alltså inte bara trevligare att unna sig roliga kunder utan även mer lönsamt.

För att kunna sikta på dina drömkunder gäller det att ringa in de personliga egenskaper de behöver ha för att det ska vara roligt att göra affärer med dem och skapa större lönsamhet i ditt företag.

Inom ramen för den lönsamma målgrupp du nu ringat in, finns det beslutsfattare som har rätt egenskaper för att ni ska ha roligt ihop. De finns där, du behöver bara ta reda på vilka egenskaper du vill att den här personen ska ha.

Din kreativa K- (Kul) övning
Du har ringat in lönsamhetsperspektivet hos din kund i blogginlägget, #3V L för lönsamhet, och vet nu vem beslutsfattaren är. Önska dig nu de egenskaper personen behöver ha för att ni ska trivas ihop och ha riktigt roligt tillsammans. Tveka inte på den här punkten. Utan var bestämd och uttala de egenskaper du vill att kunden ska ha.

Det är enklare att bli framgångsrik med rätt kunder.

En drömkund är KUL.
• K står för Kul, det vill säga rätt personliga egenskaper.
• U står för Utvecklande, ska berätta mer om det sen.
• L står för Lönsamt.

Vilka är dina drömkunders positiva egenskaper?
Fyll i här nedan i kommentarsfältet. (Det vore kul att se om ni alla drömmer om samma personer eller om det är olika)

Om du har lust får du gärna hjälpa mig att sprida min blogg vidare genom att dela med dina kompisar på FB eller Twitter på knappen här nedanför.




comments powered by Disqus