2014-05-13 19:00 Vad, Varumärkesblogg

#2V Rubriken gör en skillnad

Hur vill du konkurrera? Med samma argument som dina konkurrenter, eller vill du hitta en egen position?

Det är intressant att rubriker kan skapa helt nya förutsättningar. Den rubrik du sätter över dina tjänster och produkter kommer att göra en stor skillnad för kundens upplevelse och förväntan på ditt företag. Du kan utnyttja den vetskapen för att positionera ditt företags erbjudande och därmed skapa ett nytt och större intresse för dina produkter och tjänster.

En sammanfattande rubrik
Den enklaste varianten är att hitta en sammanfattande rubrik för företagets produkter och tjänster som möter kundens behov.

Byggbranschen är ett bra exempel på hur man kan sätta en huvudrubrik över alla de produkter och tjänster som krävs för att bygga ett hus.
Hus är en rubriknivå som ligger över rörmokeri, el, måleri, snickeri mm.  Istället för att rada upp alla tjänster och produkter som ingår i att bygga ett hus erbjuder man det kunden har behov av, nämligen ett hus.

Tack för att du läst mitt blogginlägg. Om du tyckte det här inlägget var bra skulle jag bli mycket glad om du delar detta med dina  vänner på nätet och tipsar dem om min blogg.

comments powered by Disqus